Jmenuji se Janča a s rovnátky (ikdyž sundavacími) mám zkušenost již z dětství. Nosila jsem je několik let kvůli mému předkusu. Ke konci jsem na to už dost kašlala. Těžko říct, zda je to důvod mých pozdějších problémů. Okolo sedmnáctého roku věku mi začal jakoby "sestupovat" jeden z předních zubů, až byly postupně přední zuby úplně přes sebe. Jedna z horních stoliček se otočila na šířku a celý můj úsměv se začal křivit, protože zuby neměly dost místa. Vzhledem k tomu, že to bylo nejen neestetické (hodně mi vadily horní jedničky přes sebe), ale taky bolestivé, navštívila jsem svého zubaře, který mi napsal doporučení a poslal mě k jednomu zdejšímu ortodontistovi (musím dodat, že když mi zuby otiskly, zjistila jsem, že jedničky přes sebe nejsou zdaleka mým jediným problémem - zkrátka kvůli jedné otočené stoličce, byly zuby křivé defakto všechny a navíc jsem měla levou stranu horní čelisti zmáčklou dovnitř). Při první návštěvě ortodontisty mi pan doktor zuby prohlédl a zeptal se co od léčby očekávám a jestli jsem skutečně přesvědčená, že do toho chci jít. Jako druhý krok jsem přišla na otisky. Dělání otisků je často popisováno jako velmi nepříjemné, ale není to vůbec hrozné. Jde jen o to, že nemůžete polykat, než hmota ztvrdne, a tak člověk trochu víc slintá a to je nepříjemné:) Vlastně se připravte na to, že vám sliny potečou po bradě, pod kterou si budete držet "vaničku" a celkově pak budete dost opatlaní :) Potom mě doktor poslal na rentgen zubů. Snímky si prohlédl a konala se tzv. "konzultace", na kterou (pokud si aparátek nehradíte sami) musí přijít spolu s vámi i vaši rodiče. Při konzultaci jsem se dozvěděla co je s mými zuby špatně, co je příčinou problému, jak léčba bude probíhat, jak dlouho bude trvat a jak bude finančně nákladná.
Poté jsem byla objednána na nasazení tzv. separačních gumiček, což jsou gumičky, které vám nasadí na zuby (stoličky), na kterých budou později umístěny kroužky (účel je vytvoření mezer, aby se tam kovové kroužky později daly narvat). Gumičky vám v ústech zůstanou pár dní, dokud se neutvoří právě potřebné mezery. Je pravda, že nejsou právě příjemné a zvláště první den zuby celkem dost bolí... - ale proti tomu, co vás čeká s rovnátky to pak je slabej odvar.. (V den, kdy mi separační gumičky nasazovali jsem oznámila novinku - alergii na nikl... Celá ordinace byla vzhůru nohama, protože kdybych to neřekla, hodně by mi uškodili, neboť klasická rovnátka samozřejmě nikl obsahují... Na to si dejte opravdu pozor. Pokud alergii zamlčíte, nebo o ní dokonce sami nevíte /což se stává../, rovnátka vám v puse nadělají pěknou paseku - nejen, že to bude bolestivé, ale taky vám můžou zhnědnout plošky zubů a hlavně se pak rovnátka musejí vyndat a vaše penízky přijdou vniveč.. ) Dostala jsem tedy na výběr mezi zlatými a dvěma druhy keramických (průhledných) zámečků.. Vybrala jsem si průhledné keramické tvrzené safírem... - to jsou keramické zámky, které nejsou zaoblené, ale klasicky kostičky (jako u kovových zámků). No a bylo mi řečeno, že vysolím o tři tisíce vyšší zálohu:/)
No a poté vám nasadí fixní aparátek... :
Na nasazení fixního aparátku jsem musela přijít nalačno. Nejprve mi sestřička vyndala separační gumičky a na zuby mi nasadila kroužky ( v mém případě pouze na horní zuby, protože mezi spodními ani po separačních gumičkách nebylo dost místa...) Poté mi byly ještě jednou dělány otisky kvůli nákusné desce. Nákusná deska je destička, kterou musí na horním patře nosit lidé, co mají předkus. Prý bychom si ukousali zámečky na dolních zubech:) Nákusná deska se nenosí po celou dobu léčby, ale cca něco kolem 4 měsíců (to už je samozřejmě individuální). Pak jsem byla ještě se dvěma novými rovnátkáři poučená o tom, jak si správně čistit zuby, co jíst/nejíst atd... Potom mi sestřička zoubky vyčistila a doktor mi na ně nalepil zámečky... Lepení zámečků nebylo vůbec příjemné, protože vám dají takovou tu železnou hrůzu do pusy, abyste ji měli po celou dobu otevřenou :( - lepení zámečků se mi zdálo téměř nekonečné :/ ) Nakonec mi sestřička připevnila drátek a bylo to... Celá procedura trvala dvě hodiny (tedy alespoň u mého typu rovnátek), jinak prý je kratší...
Po nasazení rovnátek jsem si připadala jako blbec:) Cestou z ordinace jsem se ještě stavila nakoupit a všichni na mě koukali jak na zjevení, protože jsem šišlala:) (ale to bylo zřejmě hlavně kvůli nákusné desce). Odpoledne po nasazení zoubky vůbec nebolely, jen bylo rovnátko nepříjemné... Večer se zuby ozvaly, stejně tak ráno nato mě čekalo docela bolestivé probuzení a vůbec ten druhý den byl nejhorší... Pak už se to dalo celkem snést. Po čtyřech dnech po nasazení zuby přestaly bolet, jen dásně bolely a jakoby se mi do pusy "obtiskávaly" až jakoby lepily zámečky. Také už jsem po čtyřech dnech mohla kousat... Hodně tvrdé věci jsem nerozkousala, ale měkčí věci už bez problémů. (což byl docela pokrok od prvních dnů, kdy jsem si rozmělněné jídlo strkala rovnou pomalu až do krku...) No a každým dnem to bylo lepší a lepší...:) Člověk to přetrpí.. říkala jsem si, že jsem do toho šla dobrovolně, tak to musím vydržet! A odměnou mi budou krásné zoubky:)
A proč vznikly tyhle stránky?? Jako každý člověk (zejména v mém věku:)) jsem se snažila najít si o fixních rovnátcích nějaké informace, fotky, videa..., prostě jak to bude probíhat, jak budu vypadat atd.:)) Takže jsem vám, ať už nastávajícím či stávajícím rovnátkářům, chtěla tuto práci usnadnit a dát dohromady věci, které by vás mohly zajímat. *J. 10.10.2007 (tedy cca po čtyřech měsících) mi sundali nákusnou destičku (alelujah, můžu konečně lépe jíst a lépe mluvit:), ale zase mi dali na drátek takové pérko - pružinku, která jakoby roztahuje od sebe levou dvojku a pravou jedničku, aby se mezi ně později mohla posunout levá jednička, která je teď jakoby vzadu (viz foto). Teda je to docela nepříjemné, pérko štípe a chytá se mi tam kůže, ale zvykám si. Také mu sundali drátek ze spodních zubů. Zámečky se mi pořád odlepovaly, protože na ně doléhaly horní "špičáky":) Takže spodní zoubky v rovnání musejí počkat...:/ 8.1. 2008 Sundali mi pružinku, ale ani to nějak nepociťuji, protože jsem si na ní za tu dobu zvykla a vůbec jsem ji necítila. Co pociťuji je (hlavně při pohledu do zrdcátka), že mám konečně gumičky na všech zoubcích. Dříve jsem měla někde drátek, někde gumičku, někde nic (bylo to divné vzhledem k tomu, že gumičky byly barevné, drátek kovový...), teď už jen gumičky :) Řekla bych, že se zoubky rovnají dobře..., jen mě trápí hnědý flíček mezi horními jedničkami. Jelikož byly dlouho přes sebe, vytvořil se mi tam kaz, který se sice sám vyhojil, ale flíček zůstal. Jelikož mám teď takovou fázi rovnání, že mám mezi horními jedničkami mezeru, tak to jde vidět ...:( Myslela jsem si, že je to proto, že jsem se mezi zuby, když byly přes sebe, nemohla dostat kartáčkem, čili že je to z nedostatku čištění, ale ortodontista mi dnes vysvětlil o co jde. Snad, až se zoubky posunou k sobě, to vidět nepůjde, jinak budu muset k zubaři, aby mi skvrnku nějak odstranil. Jinak nic nového. 21. 2. 2008 Další kontrola:) Tak jsem dneska dostala jiný drátek, silnější, cítím jak to víc táhne. Je to poprvé, co nemám bílý, ale celý kovový. Také mám místo gumiček tzv. řetízek. Vlastně to jsou gumičky, ale nejsou rozdělené, jsou spojené, takže to opravdu vypadá jako "řetízek". No vypadám blbě:))), ale tak si připadám pokaždý, když mam v puse nějakou novou "parádu", ono to po pár dnech přejde, až si zase zvyknu na ten pohled do zrdcadla:) Vlastně se stejně moc nesměji a snažím se zuby moc neukazovat. Dříve proto, že byly křivé a teď kvůli rovnátkům.. Jinak kombinace "řetízku" a silnějšího drátu docela bolí, vidim to dneska na nějaký ten ibuprofen:) Dneska byl zajímavý ten pocit, když mi sestřička měnila ten drátek. Ve fázi, kdy mi starý sundala a chystala se nandavat nový, tak jsem tam žádný drát neměla, zuby nebyly zpevněné a připadalo mi, jako by se kývaly:) To se teda těšim, jak se budu cítit, až mi rovnátka sundají úplně, to bude určitě "hustý":) 7.3.2008 Už jsou docela rovnýýýý:)) - foto s "řetízkem": 3. 4. 2008 Mám novinky!:) 20. května mi sundají horní fixy!! Těším se a zároveň se hodně bojím těch skvrn... Půjdu tam jeden den, to mi sundají horní a na spodní dají (opět) separační gumičky a hned další den mi nasadí fixy na spodní. To mi vůbec nevadí, spodní zuby mi nejdou moc vidět a nemám je tak křivé, jako byly horní zoubky, takže si myslím, že je nebudu mít dlouho:) - Na fotce jde vidět, jak gumičky zažloutnou. Toto má být sv. růžová, ale na jedničkách a dvojkách to "růžově" nevidim:) To je stav po měsíci. 20. 5. 2008 Zdravím:), právě jsem dorazila z ordinace a jsem mírně zklamaná. Horní rovnátka mám stále. Nevím proč, ale řekli mi, že mi je sundají, nýbrž do těch svých poznámek si zapsali jen separaci dolní čelisti (nasazení gumiček mezi dolní stoličky kvůli pozdějšímu nasazení kroužků). Trochu mě to rozčílilo, psychicky jsem se na to připravovala docela dlouho, nemohla jsem usnout:)... No... sundají mi je zítra, tedy pokud budu chtít - další věc, co mě rozčílila je nová informace, a sice že pokud chci odstranit svůj mírný předkus, musí mi vytrhnout čtyřky nahoře a rovnátka ještě nějaký čas ponechat. Do zítra si to mám rozmyslet - jestli si nechat mírný předkus a konečně by mi sundali rovnátka, nebo jestli chci mít ještě chvíli mezery po vytrhnutých čtyřkách a samozřejmě rovnátka - co byste si vybrali???:))) Jasně, že je asi budu chtít sundat.. Předkus mám odmalička, bylo to opravdu "strašné" a teď je opravdu už jen mírný, takže to asi nechám. Nicméně jsem opravdu zklamaná z toho přístupu - za prvé, že mi řekli, že dnes mi je sundají a za druhé, že tak důležitou věc mi řekli až teď. Takže pokud se nestane zázrak a přes noc si to nerozmyslím, nebo pokud si opět neudělají špatnou poznámku:), tak zítra napíši, jak probíhá to sundavání. J* 21. 5. 2008 Tak horní jsou dole:) Jen si to nemůžu tak užít, protože mi hned nasadily zámky na dolní, takže ta bolest spodních zubů (jelikož mám docela silný drát) převyšuje tu radost z toho, že horní rovnátka jsou fuč:) Jinak fleky nevidím, ale úplně bílé ty zoubky rozhodně nejsou, takže určitě chci jít co nejdřív do toho vybělení! Na spodní zuby jsem si nechala dát tmavě fialové gumičky, tak doufám, že ty tolik nezežloutnou, nebo že to alespoň nebude tolik vidět jako u světle růžových gumiček. A jak probíhalo sundavání? - skoro jsem to nezaregistrovala, nějaký šmik sem, šmik tam a bylo to, možná maličko nepříjemné, ale rychlé a bezbolestné. Pak mi pan doktor zoubky vyčistil a vyleštil ...., no a pak se šlo na čištění dolních, lepení zámků atd., to už popisovat nebudu, to už bylo trochu horší a delší:) Dělali mi na horních otisky a zítra si jdu pro retenční aparátek v podobě té průhledné "formičky" a ten budu muset nosit 24 hodin po dobu tří měsíců! Prý se s tím dá mluvit a všechno normálně, tak jsem na to zvědavá... Škoda jen, že se prostě nesundají rovnátka a hotovo..., ale to už snad nějak přetrpím:) první photo bez horních fixů:)) 22. 5. 2008 Tak jsem dostala retenční aparátek. Vypadá takto:
Retenční aparátek mě stál necelých 1600,-Kč. Díky tomu, že jsem na začátku platila zálohu, tak jsem nyní zaplatila jen 500,-Kč. Musíte ho dostat do 24 hodin od sundání fixů. Slouží k tomu, aby se zuby "zafixovaly" v rovné poloze a nevrátily se do původního stavu. Musím ho nosit nepřetržitě po dobu 3 měsíců (sundavá se jen na jídlo). Myslím, že mluvit se s tím dá naučit rychle (uvidíme:), není to vůbec hrozné. Je to trošku vidět (zuby jsou takové lesklejší a není to přesně na Vaše zuby, takové 1 - 2 mm to přečuhuje - nicméně to by Vás někdo musel zkoumat hodně zblízka, aby si něčeho všiml:) Zatím to docela bolí, když to mám na zubech, ale snad to brzy přejde, jako u všeho, co s ortodontickou léčbou souvisí. 25. 9. 2008 Tak jsem po další kontrole. Je to cca tři měsíce, co jsem začala nosit retenční aparátek na horních zubech a dnes mi řekli, že už ho nemusím nosit celých 24 hodin denně, ale pouze na noc. Pohoda:) U spodních zubů je to malinko horší. Dali mi silnější drátek (šestnáctku) a opět pružinku na roztažení dolní pravé jedničky a trojky, aby se mezi ně vešla spodní pravá dvojka (tak si zas po dlouhé době užiju bolesti zubů). Taky mi dolepily jeden zámek na spodní pravé pětce, jenomže jsem si hned po tom v práci dala k sváče rohlik a zámek se zas odlepil. Ach jo.., já nevim, jestli to je tou keramikou... Fakt jsem jedla jenom rohlík a ještě jsem si ho ulamovala, protože vim, jak snadno se mi zámky dají odlepit. Nebo je to mejma zubama? Špatnym nalepenim? Aaaach jo... Tak jsem volala do ortodoncie, jestli je nutné přijít, aby mi ho opět nalepili, ale prý konkrétně tento zoubek teď není akutní, tak tam nemusim. Toť Fše :) Jinak mě napadlo napsat sem zkušenosti s barvičkami gumiček, které jsem už vyzkoušela. Za dosavadní dobu léčby jsem vyzkoušela pouze čtyři barvy. Průhledné gumičky - jedním slovem děs:)), po čtrnácti dnech, co jsem je měla v puse, jsem šla na ortodoncii žadonit, aby mi je vyměnili:) Potom jsem měla sv. růžové. Ty vypadají moc hezky a nenápadně a nezežloutnou tak rychle, jako průhledné. Sice nezežloutnou hned, ale po nějaké době jo a občas mi připadaly až fakt žlutý a ne růžový, když mi je dlouho neměnili. Potom jsem měla tmavě fialové gumičky a ty byly zatím moje asi nejlepší volba. Tím, že jsou tmavé, tak nezežloutly, pouze se trochu jakoby zesvětlily, takže z tmavě fialové byla sv. fialová. No a teď mám moc hezké takové červeno-vínové metalické. Vypadá to taky pěkně, ladí to k puse:) 11.11. 2008 Tak jsem po další kontrole. Díky pružince se spodní pravá jednička a trojka od sebe roztáhly dostatečně, vznikla tedy potřebná mezera a mohla tak být už k drátku připevněna i dvojka mezi nimi. Trochu to bolí a všechno se tam dole kejve:) Nemůžu si vůbec jazykem zatlačit zezadu na spodní zuby, neb mam strach, že by mi snad vypadaly:) No a že mě zuby hrozně, ostatně jako po každé změně, bolí, to snad ani nemusím dodávat :( PS: retenční aparát musím stále nosit na noc. Jinak jsem si nechala dát tmavě růžové gumičky, vypadá to fajn. Ty tmavé barvy jsou opravdu super, nezežloutnou, jenom zesvětlají. : 11.12. 2008 Kontrola probíhala v dolepovacím stylu:) Dolepili mi dva úplně nejzadnější zámky, které jsem teď nějakou dobu neměla přilepené, protože se odlepily a nebylo zatím třeba je dolepit. Takže už mam zámky zase po nějaké době kompletní:) Jinak mám od spodní pravé dvojky až po poslední pravou stoličku řetízek, na ostatních zubech jen normálně gumičky. Zuby zas bolí. Už aby to přešlo... Tmavě růžové gumičky dopadly na výbornou, a tak jsem si je nechala dát znovu. Taky trochu kvůli tomu, že barvy řetízků byly omezené a tahle ladila:) 30. 1. 2009 Další kontrola a nic moc nového. Jen od levé spodní trojky k pravé jedničce mám obr pružinu. Tak nějak už jsem se s pružinkama sžila, takže v pohodě :) Jinak mi bylo řečeno, že jdeme i se spodními rovnátky do finále. Když se nic neodlepí (což by byl ale u mě zázrak:), čeká mě už jen jedna kotrola a pak už sundavání..., tak jsem zvědavá, jak to dopadne... Jinak už jsem měla supr zážitek s pružinkou. Uhodila jsem se velkou silou dveřma od auta do pusy a zrovna do místa, kde mám pružinku a spodní rovnátka, takže jsem si zevnitř celou pusu rozsekala :((( Jako tohle, mě ještě nikdy nic, co souviselo s rovnátky, tolik nebolelo. A té krve... No au..., musím říct, že ta rovnátka jsou nebezpečná věc :)) Jinak mrkněte určitě do fotoalba Kaky, poslala mi novou fotku, kde je už bez rovnátek a jako vždycky moc pěkné :) 13. 3. 2009 Tak to s tim finále moc nedopadlo :)) Měla jsem slabou pružinku, a tak se mi mezi zoubky nevytvořily potřebné mezery k finálnímu rovnání. Dostala jsem tedy pružinku silnější. Až se mezery vytvoří, tak mam hned naklusat do ordinace. Ach jo, to zas bude táhnout, NEMAM RÁD PRUŽINKY :) Mějte se všichni krásně a mrkněte ke Gábině, má tam nový příspěvek a fotečky... 17. 4. 2009 Na další kontrole se zjistilo, že už jsou mezi spodními zubisky vytvořeny potřebné mezery pro rovnání :) Ještě se ze stran maličko obrousily, aby se tam stopro vedle sebe všechny vešly, dolepily se nějaké zámečky... a bylo. Gumičky favoritky tmavě fialové :) Dole to mám celé křivé a hodně moc mezer - vypadám úúžasně :))) Mějte se hezky. 8. 10. 2009 Zdravím všechny, co se objeví na mých stránečkách. Nemám bohužel čas je v této době spravovat a blbne mi e-mailová schránka, takže tímto se všem moc omlouvám. Co se týče průběhu mé léčby, chýlí se konečně ke konci. Při posledních kontrolách se neudálo vůbec nic, stále nějaké štelování, výměna drátků..., nic podstatného ani zajímavého. Při dnešní kontrole jsem dostala řetízek, aby se spravily mezery a vidím to už jen na nějaké malé doladění, takže si myslím, že začátkem nového roku půjdou i spodní rovnátka dolů a přijde retenční aparát. Mějte se všichni krásně a přeji vám hodně úspěchů a málo bolesti při vaší léčbě. J. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Vaše fotečky: Foto Kátina krásného barevného úsměvu:
Káťa, jejíž foto je už výše, se rozhodla ukázat Vám, jak se její zoubky postupně hezky srovnaly. Její léčba sice ještě zdaleka není u konce, nicméně si myslím, že už teď dosáhla velmi pěkných výsledků! Posuďte sami :) Fotografii jsem musela dát do fotoalba, neboť kdybych ji vložila jen sem, byla by moc malá a nic byste neviděli :) - Takže zde: /fotoalbum/kata/kata/original/45
Našla jsem nějaké to foto z doby než mi nasadili rovnátka, nic moc, ale aspoň něco:): /clanky/moje-zuby
Další človíček by se rád podělil o své fotky s fixními rovnátky. Tyhle jsou fakt stylový:) Kaky - /fotoalbum/kaky
Míša by se s vámi chtěla také podělit o svůj "příběh". Odkaz zde: /clanky/misin-pribeh . Slíbila, že bude průběžně přidávat další a další věci.:)
Další človíček, co by se chtěl podělit o svoji story se jmenuje Bára. Stránka bude taktéž průběžně aktualizována. Odkaz zde: /clanky/barin-pribeh
I dvaadvacetiletá Gábina se s Vámi chce podělit o svoje zkušenosti...! - /clanky/gabiny-pribeh
Mám tu moc pěkné fotky od Verči. Určitě mrkněte: /fotoalbum/verca-_16_
NEW! Další příběh, tentokrát dvanáctileté Anetky: /clanky/anetky-pribeh
Náhledy fotografií ze složky Moje rovnátka
Komentáře
Přehled komentářů
Ok, dám je sem, jen co budu mít trošku času. No, myslím, že na té druhé fotografii je to trochu vidět, jak jsou ty jedničky přes sebe. Leda bych musela poprosit Matějku, jestli si můžu vyfotit svoje otisky, co mi dělali před nasazením :D Ani se mi nechtělo věřit, že to jsou moje zuby, protože jediná vada, kterou jsem viděla já, byly ty přední zuby přes sebe. No ale ty jsi to měla rozhodně horší. A je skvělý, že za pět měsíců se to takhle pěkně srovnalo fakt.
Fotky před a po nasazení
(Káťa, 24. 5. 2008 15:24)To je škoda, chtěla bych vidět jaké si měla zoubky předtím, protože na těch fotkách co máš tu mi ani nepřijde, že bys je měla křivý:)Nedá se nic dělat.Tak jestli chceš, tak sem ty moje fotky na chvíli dej, možná pomůžou lidem, kteří se nemohou rozhodnout, jestli podstoupí ortodontickou léčbu, když uvidí jak moc se mi ty zuby srovnaly jen po 5 měsících nošení rovnátek:)
Re:
(Janča, 24. 5. 2008 11:15)
Káťa 1:):
No, asi nenajdu.., nevím, kam se poděly, zřejmě jsem si je zapomněla "schovat", když jsme bourali počítač... Jinak, jestli to sem mám dát, tak to je jen na tobě, jak budeš chtít. Myslím si, že už jsi dosáhla moc pěkných výsledků.
Káťa 2:):
Ahoj a děkuji. Asi se domluvit nejde, jde o to narazit na tu pro tebe "správnou" ordinaci. V každé používají třeba jiný druh zámečků, někde užívají gumičky, někde jen drátky, pak je taky rozdíl v té léčbě "po"... Radila bych se informovat o různých ordinacích třeba lidí, co tam chodili. Nebo se informuj přímo v oné ordinaci o tom, co tě zajímá a pak se teprve rozhodni. Nevím, z jakého jsi města, někde není moc na výběr a dojíždět se spoustě lidem nechce.., ale znám slečnu, co bydlí v Mostě a dojížděla až do Prahy. To už je pak na tobě:)
Se třmenem bohužel zkušenost nemám. A jestli jde vosk zakoupit v lékárně, tak to také netuším, já ho vždy nakupovala přímo v ordinaci... Různé příchutě jsem viděla v e-shopu na www.profimed.cz. Taky se měj krásně, pa J.
Fotky před a po nasazení
(Káťa, 23. 5. 2008 22:26)To bude super, tak je sem pak dej až je najdeš, jsem zvědavá jak moc se ti zoubky srovnaly:) Ty moje fotky před a po vypadají některý fakt hrozně, jsou blbě vyfocený, takže to nechám na tobě, jestli to chceš zveřejnit nebo ne. Tak zatím papa
Rovnátka
(Káťa23, 23. 5. 2008 21:05)Ahojky,nejdřív bych Chtěla pochávlit tento blog,je opravdu povedený a myslím si,že hodně lidem opravdu pomůže.Mně taky budou dávat fixní rovnátka,teď mám kroužky a horní oblouk(třmen).A mám tři otázečky:1.Vím,že někomu rovnátka sluší,má je pěkně nalepený a bere je jako doplněk,ale viděla jse mi lidi,kteří ty rovnátka měli třeba větší,škaredý,prostě to nevypadalo hezky.Jde se nějak domluvit,abych měla to měla já pěkné?2.Na některých ortodoncíích je třmen součástí rovnátek po celou léčbu,na jiných ho stačí mít 1. měsíc-proč?3.Jde vosk,který jsem dostala od ortodontistky,koupit i například v lékarně?A slyšela jsem,že jsou k dostání i různé příchutě.Tak to je asi tak všechno,byla bych ráda za odpověď,ale když nebudeš mít času,v pořádku,protože jetli mně budou nebo nebudou se dozvím za 5 dní:DTak se měj krásně,čauky Káťa:-)
For Káťa:
(Janča, 23. 5. 2008 12:46)Tak jo, pošli. Já jsem si před nasazením rovnátek fotila zuby, že dám pak taky srovnání "před" a "po" nošení rovnátek..., ale ty fotky se mi někam zatoulaly:))
For Jani:
(Káťa, 23. 5. 2008 12:35)Jestli chceš tak ti pošlu fotku, kde je srovnání jak zuby vypadala hned po nasazení rovnátek a pak po 5 měsících nošení. Pak se možná nebudeš divit, proč mi je chce nechat tak dlouho:)Na to čištění se těším, teď nad ním trávím hrozně moc času. Ono si za chvíli zase zvykneš a až tam nebudeš mít tu umělohmotinu tak to bude ještě lepší pocit:)
For Káťa:
(Janča, 23. 5. 2008 11:33)Děkuji, to neva, to já stejně jen tak předběžně, protože teď na to nemám.. No o tom zoubku jsi psala, ale stejně se mi to zdá nějak dlouhé.. Jo, na rovnátka si člověk zvykne..., já si bez nich připadám dost divně, a to i přesto, že teď mam tu průhlednou kompenzaci :/ Jedinou výhodou je, že se mi teď krásně čistí ty zuby :)) Měla jsem je přesně 11 měsíců a 1 den :), ale on mi už na začátku říkal, že to bude tak rok.
For Jani:
(Káťa, 23. 5. 2008 9:45)
Bohužel jo, ale už jsem si na ty rovnátka tak zvykla, že mi to ani nevadí, jsem ráda, že je mám:)Oni vypadají rovně, řekla bych, že ty spodní už i jsou rovný. Ale mám tam ten zub v dásni a kvůli němu mi bude muset nějaký zuby trhat a stahovat ho dolů, proto je asi budu mít tak dlouho. Jak dlouho si teda měla ty horní rovnátka? Zdá se mi to nebo si je měla docela krátce?
Jinak myslím, že bělení dělají v Litvnínově v Centru ortodoncie a stomatologie, ale nemůžu nají jejich stránky, tak ti posílám odkaz a zkus se tam zeptat.
http://www.firmy.cz/detail/610564-centrum-stomatologie-a-ortodoncie-litvinov-horni-litvinov.html
Jinak bohužel v Mostě o ničem nevím.
Vybělení
(Janča, 23. 5. 2008 8:34)Fakt tak dlouho jo? A na té fotce se zdají být tvoje zoubky fakt rovný! Jo, mě taky trápí ty špičáky.. Káťo, nevíš, kde se u nás v Mostě to vybělení dělá (já vůbec nevím, jestli to dělá každý zubař, nebo jak) a kolik to asi stojí? pa pa
For Jani:
(Káťa, 22. 5. 2008 22:04)Hlavní je, že nemáš ty skvrnky:)To by si musela jít na vybělení hned a třeba by si neměla peníze, takhle máš čas si kdyžtak našetřit, když to není akutní.Jako né, že bych měla žlutý zuby, to ne, docela jsou i bílý, akorát špičáky mám oproti ostatním zažloutlé a to mě štve, takže bych po sundání chtěla jít taky na vybělení. Jinak mi říkal, že je budu mít tak 2 roky, ale myslím si, že se to ještě protáhne, protože mi bude nějaký zuby ještě trhat a to už říkal 2 krát, že příště už mě pošle na trhání a pořád nic. Ty dolní mi možná sundá dřív,tam si myslím už toho není tolik na rovnání, ale co já vím, prd se v tom vyznám:) Tak držím pěsti ať tě ta bolest co nejdřív přejde, ty tři měsíce utečou jako voda a pak už se budeš smát bez formičky:)Zatím papa
Re:
(Janča, 22. 5. 2008 17:21)
Káťa: jo, vypadají bíle, páč je to focený s bleskem:)) Ne, neni to tak hrozný, hlavně opravdu žádné fleky a to jsem kolem zámečků něco měla - všechno to vyčistil... Mě se zdá, že máš hezký bílý zuby. Jinak si to moc neužívám, ty zuby z té "formičky" fakt dost bolí (nevím, jestli to je proto, že vlastně 24 hodin nebyly zpevněné - to bylo, jako by se mi hýbaly fuj:)), ale jak už jsem psala, snad to brzo přejde! No a ta bolest z těch nově nasazených dolních jakbysmet (doufám:).
Gabbi: jo takhle..., tak to je asi taky teda budeš mít no..., ale uvidíš, třeba to budeš mít zrovna jinak, než ti ostatní. Nemám je moc křivé ty dolní, trochu stěsnané no.. Jo, to doufám, že to bude dobrý:) Díky a mějte se fajnově:) J.
For Jani:
(Káťa, 22. 5. 2008 14:54)Snad se taky dočkám:) Ale vypadá to fakt nádherně, už se taky těším, ale já si ještě počkám. Fakt ti ty zuby prokoukly? Já je nemám zase tak bílý jak vypadají na fotce. Ale ty tvoje zoubky vypadají hodně bíle. Ta formička co jsi dostala vypadá zajímavě:)Snad tě ta bolest za chvíli přejde a bude to v pohodě.Tak zatím papa a užívej si sundaných rovnátek
rovnátka
(Gabbi, 22. 5. 2008 14:04)Janča:Noo kde beru jistotu...on mi to na zacatku lecby rikal vis...a ty co znam a chodili taky k nemu tak meli pokazde nasazovaci rovnatka a na dolni pak dava retencni dratek!Noo uvidime...necham se prekvapit!8)Jo jo mas pravdu uz si to tu psala,ze si mela i na dolnich!Mno tak vidis 8 mesicu to je jak nic!To ani ty dolni asi nemas moc krive vid!Jinak tu bolest ti nezavidim...ale tyden vic nee a bude to zase dobry!8)
Gabbi:
(Janča, 22. 5. 2008 12:14)
A kde bereš tu jistotu, že dostaneš vyndavací? Třeba ne.. Ikdyž ono je lepší, když si člověk představuje něco horšího a pak je příjemně překvapen, než naopak.. Já už dole rovnátka měla, jenom hodně padaly zámky, tak mi je sundali a domluvili jsme se, že dolní se srovnají až budou hotové horní... Už jsem to tu psala... takže mi vlastně jen vyčistili zámky, co jsem u nich měla schovaný v pytlíčku:) a nalepili mi je znovu.. Tenkrát říkal, že celkově (horní i dolní) se budou rovnat 1 rok... Na dolních jsem ty rovnátka předtím měla tak 4 měsíce, dokud to nezačlo padat..., takže nevím, správně bych je měla mít tak cca 8 měsíců... Uvidíme.
Jo jinak měnim dojem z toho retenčního aparátku. Hrozně mě z toho bolí zuby. Ale fakt hrozně. Je to až nesnesitelný, doufám, že to brzo přejde.
rovnátka
(Gabbi, 22. 5. 2008 10:29)Noo tak vidis…bud fakt rada ze mas nakonec jen tohle!8)Bohuzel jsem taky mela nasazovaci, takze vim co me ceka…a taky vim ze se s tim neda mluvit a ani se to naucit s tim mluvit!8(Ale hold se neda nic delat!Ale nejradeji bych dostala ten retencni dratek!To by bylo nejlepsi!8)A na tech dolnich mas taky pruhladna rovnatka?Ale asi ano vid, když si alergicka!A ty mas taky krive?Řekl ti jak dlouho bys je asi mela na dolnich?
Gabbi:
(Janča, 22. 5. 2008 9:17)
Děkuju a taky nezáviď :) Já jsem právě nevěděla, co dostanu, protože taky vím o tom, že někomu nalepí jen zezadu ten drátek, někdo dostane sundavací a někdo tohle.. Co dostanu já, jsem se dozvěděla až včera. A asi máš pravdu, že je to lepší, než ta sundavací rovnátka (protože ty jsem nosila jako malá a celkem děs no), nicméně ten drátek by byl lepší:)) Jinak to je z plastu no. Ostatní jsem napsala zas nahoru:)
pa pa J.
rovnátka
(Gabbi, 22. 5. 2008 7:20)Ty jooo zoubky mas uzasny...taky zavidim asi jako kazdej,kterej ty rovnatka jeste ma!8)Udelala jsi dobre,ze sis je nechala uz sundat!A Janco ty tedy dostanes takovou tu pruhlednou formicku na ty horni zuby?Ja myslela ze lepi ten retencni dratek ze zadu na zuby!?Nebo se to dava jen na dolni?Ptala jsi se na to?A nasazovaci si vubec nedostala?Ty to mas dobry...ty mas misto nasazovacich jen tu formicku ale me cekaji na stopro nasazovaci!zadna pruhledna formicka nebo tak!8(To bud rada ze mas formicku to asi ani nebude videt a hlavne si myslim ze s tim budes mluvit normalne!Coz o nasazovacich se neda rict!8(A ta formicka je gumova nebo je to plast?Asi plast vid aby to bylo pevne na tech zubech a hlavne aby ti to ty zuby take udrzelo na svem miste-tam kde maji byt!Nooo tak pak napis at sme z toho trochu moudrejsi!8)ghe
ách jo
(Janča, 22. 5. 2008 6:37)
Káťa: Nezáviď, taky tě to čeká:) a ty budeš mít navíc ty zoubky ještě hezčí, máš je opravdu krásně bílé a až ti je vyčistí, tak to bude bomba (soudím z vlastní zkušenosti - moje zuby se mi zdály hrozné a když mi je vyčistil, tak je to fajn). O skvrnkách jsem napsala v textu. pa, měj se hezky.. a bacha na Matějku :)))
paja: děkuji:), nekouříš a dvakrát denně je tak akorát. Myslím si, že všichni si to čistí pečlivě (tedy po každém jídle) jen prvních pár dnů.. To bude určitě dobrý... A jsem ráda, že jsem nešla do toho trhání, když jsi mi napsala tohle:) Pa, měj se hezky.
Jinak už strašim od šesti hodin, nemůžu spát.., nekoupila jsem si vosk a ty spodní zuby bolí.., zámky se mi obtiskávají do pusy, kroužky a ustřižené drátky mě dřou..., no už jsem zapomněla, jaký byly první dny - hrozný.. Za chvíli se asi sbalím a pojedu si pro ten retenční aparát, tak pak napíšu, jaký to je..
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49
Fotky před a po
(Janča, 24. 5. 2008 21:25)